Pages

mardi 3 décembre 2013

Herr Lagerfeld... you genious!

Photo by www.blendbureaux.com

No, I am not going to talk about Herr Lagerfeld himself, but I have found something that has really kept me thinking.

I don't know you, but sometimes Boyfriend says I have something serious concerning make up. Funny thing is that actually I don't think I have a big stash of products. However, Boyfriend is always pointing that part of my life. And, even if I can go out without any makeup on, I DO like make up products. I like the colours, the finishes, but most of all, how confident makeup can make you feel.

All this came to my mind after rewatching a video of one of my fav Youtubers Wayne Goss. In his video he talks about how the power of make up can change an average pretty woman. And it is true!

Then I was checking Karen's Makeupandbeautyblog and she had posted an interesting article. The title reads "Do you ever turn to hair or makeup to cheer yourself up when you're feeling stressed or down?"and the answer is YES. I do turn to makeup when I'm feeling down. Even if I'm not going out, I can spend more than an hour playing with my products on my bed and the truth is that it really makes me feel better.

That's why Herr Lagerfeld is a genious. OK, he talks about fashion but I relate it to beauty and then yes, he has managed to put into words something I have been feeling for a long time: "Fashion is neither moral nor immoral but it is made to boost morale".

What about you, do you feel the same? Sometimes?




Non, je ne vais pas vous parler de Herr Lagerfeld, mais sur quelque chose qu'il a dit et que m'a fait énormément réfléchir.

Je ne sais pas vous, mais parfois Chérie se plaint de ma collection beauté. Ce que je trouve marrant est que, moi, je ne pense pas avoir une grande quantité de produits. Malgré ceci, Chéri me fait toujours la remarque. Et, même si j'ose sortir à la rue sans une goutte de maquillage, j'aime beaucoup beaucoup beaucoup les produits de beauté. J'aime les couleurs, les finitions, mais surtout le fait qu'ils vous donnent de la confiance.

Tout ceci est dans ma tête depuis que j'ai revu un vidéo d'un de mes Youtubeurs préférés Wayne Goss. Dans sa vidéo, il parle sur le pouvoir qu'a le maquillage afin de métamorphoser une femme normale. Mince, il a raison !

Après, en lisant le blog de Karen, Makeupandbeautyblog, j'ai vu son article dans lequel elle demande aux lecteurs si l'on se tourne vers la coiffure ou le maquillage pour nous remonter le moral. Ma réponse était soudainement évidente, OUI! Même si je ne sors pas de chez moi, je peux passer plus d'une heure sur mon lit avec mes petits bijoux et il est vrai qu'après je me sens mieux.

Voici pourquoi Herr Lagerfeld est un génie. Il est vrai qu'il fait référence à la mode, mais moi je fais la relation avec la beauté. En tout cas, il a réussi à exprimer en mots ce que je ressens depuis un bon moment : " La mode n’est ni morale ni amorale, mais elle est faite pour remonter le moral ".

Et vous, ressentez-vous le même ?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire